Teknoloji, özellik ve kapasitelerde PBX sistemleri ve bu sistemlere
ait, çevre birimi geliştiren ve tasarlayan Karel, söz konusu birimlerin üretim
sürecini de üstlenerek, yurt içi ve dışı pazarlara satış yapıyor. Aynı zamanda
savunma sanayiine yönelik ürün ve çözüm sunduklarını dile getiren Karel Yönetim
Kurulu Üyesi Yaman Tunaoğlu, son dönemde özellikle savunma sanayii Ar-Ge'sine
yönelik altyapı yatırımları yaptıklarını söyledi. Bilkent CyberPark'ta faaliyet
gösteren, yaklaşık 150 kişinin çalıştığı Ar-Ge Merkezlerinin bulunduğundan
bahseden Tunaoğlu, "Ayrıca, haberleşme, askeri ve endüstriyel elektronik
alanlarında Ar-Ge merkezimiz yurt genelinde özgün konuma sahip. Dolayısıyla
Ar-Ge kadromuzu da artan projelere paralel olarak büyütüyoruz" dedi.
"30 ülkeye ürün ve teknoloji ihraç ediyoruz"
Sadece Türkiye'de 700 bin işletmede Karel PBX sistemleri kullanıldığı bilgisini veren Yaman Tunaoğlu, 30 ülkeye Karel markasıyla ürün ve teknoloji ihraç ettiklerini anlattı. Küresel ölçekte, 12 milyon kullanıcının iletişimini Karel sistemleri üzerinden gerçekleştirdiğini ifade eden Tunaoğlu, "Ar-Ge ve inovasyona odaklanarak üretim faaliyetlerimizi pekiştirmeyi amaçlıyoruz. Dolayısıyla faaliyet gösterdiğimiz alanlarda neler yapabileceğimizi sistemli şekilde araştırıyor ve yeni fikirleri, projeleri hayata geçiriyoruz" diye konuştu.
Öte yandan, Karel bünyesinde Ar-Ge birimlerini güçlendirmeye yöneldiklerini anlatan Yaman Tunaoğlu, bu alandaki yatırımlarını sürdürdüklerini bildirdi. Bu amaçla, her yıl üretimden satış cirosunun yaklaşık yüzde 10'unu Ar-Ge faaliyetlerine ayırdıklarını vurgulayan Tunaoğlu, şunları kaydetti: "Bu yılın üçünçü çeyreği itibarıyla Ar-Ge Merkezimizde 150 kişi istihdam ediyoruz. Çalışanlarımızdan gelen yeni ürün ve inovasyon fikirlerini bir havuzda toplayabilmek için şirket içinde sistematik mekanizmalar geliştirdik. Bu amaçla, Ar-Ge birimimizde oluşturduğumuz 'Karel İnovasyon Kurulu' çalışmalarını sürdürüyor. Önerilerin ürüne dönüşmesi sürecinde global stanndartlarda 'Yeni Ürün Geliştirme' yaklaşımını benimsiyoruz. Ürün önerileri belli 'kapı' sorgulamalarından geçiyor. Firmanın mühendislik, satış, pazarlama ve ürün yönetim birimleri, projedeki hedef ve gelişmeleri birlikte değerlendirerek, bunu bir Üst Kurul'a rapor ediyor. Nihai kararı Üst Kurul veriyor. Bu sürecin amacı firmanın Ar-Ge ve inovasyon yeteneklerini, pazarda başarılı olacak ürünlere dönüştürmek. Bu sayede sürekli yeni projelere imza atarak, sürdürülebilir büyüme sağladık."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder